Karadağ (Montenegro) -2: Tivat

Yaklaşık 45 dakika kadar süren şanslı uçuşumuzdan sonra, inanılmaz kolay bir biçimde pasaport kontrolünden geçip Tivat Havalimanı’nın kapısına çıkıyoruz. Uçuşun kısalığı, iklimin ve havalimanının genel atmosferinin benzerliği ile kendimizi Dalaman’a uçmuş gibi hissediyoruz.

Çok fazla yükümüz olmadığı için taksiye binmek yerine, kiraladığımız Airbnb evine yürüyerek gitmeye karar veriyoruz. Zaten check-in saatimize daha vakit olduğu için hiçbir acelemiz de yok.

Airbnb’den kiraladığımız evimiz, tam sahilin dibinde muhteşem güzel bir lokasyonda. Tam evimizin önündeki bankta oturup, duty free ganimetlerimizi içiyoruz. Sonra da evimizin yakınlarındaki rastgele bir bara yerleşiyoruz. Burada, sonraki günlerde bolca tüketeceğimiz ve tadını gerçekten sevdiğimiz lokal bira Niksicko ile tanışıyoruz.

Evimizin check-in saati geldiğinde, çantalarımızı bırakıp bikinilerimizi giyip hiç oyalanmadan kendimizi sokağa atıyoruz. Tivat’ın merkezi olan alan aynı zamanda marina’nın –Porto Montenegro– bulunduğu alan ve burası gerçekten oldukça gösterişli. Bağlı teknelerin güzelliği, ortalıkta yürüyen insanların şıklığı, butiklerin lükslüğü, mekanların davetkarlığı ve minimal şık dekorasyonları…

Bütün bu sahil hattını yürüyerek, herkesin yolladığı tavsiye listelerinde yer alan ve salaş bir beach olarak not düşülmüş Waikiki Beach‘e geliyoruz. Bembeyaz yumuşacık yataklardan oluşan şezlongları ve arka fonda dağların göründüğü beyaz kumlu denizi ile oldukça güzel bir beach burası. “Karadağ’daki salaş beach böyleyse, lüksü acaba nasıl?” diye düşünmeden edemiyoruz, çünkü buradaki şezlong konforu ve kokteyl kalitesi bizim meşhur Alaçatı beachlerinden daha üst seviyede. Kişi başı şezlong ve şemsiye için 15 euro ödüyorsunuz.

Sipariş verdiğimiz her kokteyl o kadar lezzetli geliyor ki, yiyecek bir şeyler de söylemeye karar veriyoruz. Beyaz yataklarımıza buz gibi Niksicko ile servis edilen kalamar muazzam lezzetli.

Denize giriyoruz, bembeyaz kumların üzerinde oturup üç tarafımızın dağ ile çevrili olmasının yarattığı muhteşem manzaranın tadını çıkartıyoruz; geri dönüp rahat yataklarımızda güneşleniyoruz kokteyllerimizin lezzetine bayılıyoruz. Farklı farklı konulardan sohbet ederken araya sürekli olarak “Ne iyi yaptık da geldik.” cümlesini sıkıştırıyoruz. Gerçekten keyiften mestiz.

Arka fonda I Won’t Forget You çalmaya başlayınca, “Aaaa birkaç gün sonra Shouse’u canlı dinleyeceğiz.” diye heyecanlanıyoruz. O ana kadar festival için geldiğimizi unutmuş durumdayız, festival olmasa bile Tivat’a deniz tatili yapmak için pekala gelinirmiş.

Gün batımına doğru bizim dışımızda kimse kalmıyor sahilde; ama o kadar güzel bir gün batım manzarası var ki – biz insanların asıl bu saati nasıl kaçırdıklarını anlamadan, gün tamamen batana kadar oradan kalkmıyoruz.

Akşam yemeği için marinadaki en popüler adreslerden bir kaçına uğruyoruz – ancak menüleri daha çok dünya mutfağı veya pizza ağırlıklı. Bizim damağımızda hala gündüz sahilde yediğimiz kalamarın tadı var, kesinlikle ne kadar iyi olursa olsun pizza yemek istemediğimizden eminiz, deniz ürünü peşindeyiz. Böylelikle turistik marina tarafından biraz uzaklaşıp, şehrin biraz daha iç kısımlarına girip Theodorus Restorant‘a oturuyoruz. Midye ve kalamar söylüyoruz, ikisi de muazzam lezzetli. Bir şişe de prosecco açtırıyoruz. Sohbet o kadar keyifle akıyor ki, orada hiç fotoğraf bile çekmemişim.

Bu ülkede nerede kalamar yersek yiyelim lezzetli olacağından emin oluyoruz o an, lokal birası da leziz, prosecco da her menüde var ve ulaşılabilir fiyatlı. Önümüzdeki Montenegro günlerinde keyfimizin hep yerinde olacağından o an emin oluyoruz. Kadehlerimizi tokuşturuyor, mest olarak arkamıza yaslanıyor ve o gün belki de yüzüncü kez “Ne iyi yaptık da geldik be!” diyoruz.

Daha sonra ülkeyi boydan boya katetmiş biri olarak -ki hepsinden bahsedeceğim- Montenegro’da benim açık ara en favori şehrim Tivat oldu. Vizesiz olduğunu da düşünürsek, Türkiye’de deniz tatili yapmaya şahane bir alternatif olarak listenize alın derim.